.

.

tirsdag 13. januar 2015

Färdig med vinden



När vinden kommer upp i 35 sekundmeter har man inte så mycket att sätta emot. Redan vid 30 blir det knivigt, iallafall när man valt att bosätta sig i havet. Men, "fint ska det vara" tänkte vi och signerade pappren i 2010. Så nu bor vi här, kanon. I 4 dagar har det varit lite som att vara på cirkus. Allt flyger runt oss, och man väntar bara på att en ko ska flyga förbi, som i den där scenen ur "Twister" med Helen Hunt..

Men, huset står kvar, med tak och allt, och det är just inne i det som jag tänker befinna mig för resten av dagen. Förutom storm har jag nämligen åkt på några äckliga baciller, och det är i kampen mot dem som jag nu ligger här, med nymixad mandelmjölk och fem Kalle-pocket. Eftersom jag känner mig galet klar med den här vinden har jag även demonstrativt dragit ner gardinen. För som de vise männen säger; "det som inte syns finns inte"....? 





Kram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar