.

.

onsdag 28. januar 2015

Hårband med ståltråd









 Precis när jag skulle trycka "comit to buy" så ångrade jag mig. 

- Ärligt talat,"Hur svårt kan det vara att knåpa ihop sånt där själv?", tänkte jag och struntade i att köpa hårbandet ifrån Etsy.
Istället köpte jag billig ståltråd på jobbet och letade upp ett par gamla byxor (som jag olyckligtvis använde i somras när jag målade huset...vitt...) och klippte till. 

För att inte ståltråden skulle gå igenom tyget gjorde jag en ögla i varje ände. Jag la ut ståltråden på tyget, ritade runt, la till 1 cm sömsmån och klippte. 

Tyget sydde jag ihop med avigsidan ut. Jag lämnade en bit öppen, och så använde jag en sticka för att vränga bandet. Efter att jag hade trätt i ståltråden sydde jag ihop änden för hand. 

Resultatet blev så där måste jag säga. Det är högst troligt att jag någonstans i processen har missbedömt storleken på mitt eget huvud... 

Jag slänger ihop några till och testar, övning ger färdighet säger mamma.

Kram! 

Hårbanden överst hittade jag här när jag sökte på "wire headbands"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar